MOST 12.02.2016


Prezentacja działań uczniów klasy II a w ramach ścieżki Czytaj ze zrozumieniem: Jak można pracować z tekstem – pod kierunkiem p. Klaudii Gołoś – Robak.

Zaletą tej ścieżki jest to, że dzieci uczą się czytać ze zrozumieniem w sposób ciekawy, interesujący a co się z tym wiąże dowiadują się, że czytanie nie musi być nudne. Poznają rożne sposoby analizy tekstów.
 






Po powitaniu i przypomnieniu jaki jest cel programu Szkoła z klasą 2.0, uczniowie scharakteryzowali ścieżki, które można realizować w ramach programu. Następnie opisali ścieżkę czytamy ze zrozumieniem, ponieważ zaproszeni uczniowie, nie biorą udziału w programie.
Przedstawiciele klasy 2 a  pokazali prezentację multimedialną ukazująca działania w I okresie a także zaprezentowali efekty pracy (plakaty) po przeprowadzonej lekcji: Poznajemy lubelskie legendy. 

Uczniowie , którzy przyszli byli zainteresowani, słuchali z zaciekawieniem i zainteresowaniem. Chętnie odpowiadali na pytania.



Prezentacja działań zespołu klasy II c w ramach ścieżki Czytaj ze zrozumieniem: Po co komu jest czytanie? – pod kierunkiem p. Izabeli Litwin.

 

Uczniowie zaczęli od zadania gościom następujących pytań: Co to jest tekst? Komu i do czego może on służyć?  Następnie pokazali przygotowaną prezentację, zawierającą efekty pracy w I semestrze dotyczące Czytania ze zrozumieniem. Zaprosili do obejrzenia plakatów, które powstały na poprzednich zajęciach. 


Uczniowie zaprezentowali różne rodzaje i formy tekstu. Poprzez scenki dramowe pokazali, jak ważną rolę pełnią one w życiu człowieka. Następnie rozdali uczniom teksty napisane w różnych językach. Był to dowód na to, że tekst to szyfr, który nie każdy potrafi odczytać. Następnie jeden z uczniów przeczytał głośno wiersz, który wspólnie został przeanalizowany.
W ramach podsumowania dyskutowali o tym, że warto czytać książki, gdyż są one zaszyfrowaną informacją o tym, czego jeszcze nie znamy. Podkreśli jak ważną i cenną umiejętnością jest pisanie i czytanie. 




Prezentacja działań uczniów klasy I c w ramach ścieżki: Uczymy innych: Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha – pod kierunkiem p. Renaty Grulich.


Prezentacja działań uczniów klasy I c w ramach ścieżki: Uczymy innych: Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha – pod kierunkiem p. Renaty Grulich.
Po scharakteryzowaniu programu, uczniowie 1 c przybliżyli zaproszonym jakie są rodzaje terapii dla dzieci i gdzie na terenie województwa lubelskiego znajduje się Sanatorium Rehabilitacyjne dla Dzieci. Oprócz Krasnobrodu, uczennice przybliżyły nazwy miejscowości z naszego województwa, w których znajdują się sanatoria: Poniatowa, Nałęczów. Wyjaśnili również, co to jest Krenoterapia (Kuracja pitna wodami zdrojowymi). Następnie zaprezentowali wodę mineralną rekomendowaną przez Uzdrowisko Nałęczów, wodę dla zdrowia Nałęczowiankę. W końcu podali siedem sposobów, dla których warto być aktywnym fizycznie. Po takim wstępie przyszedł czas na zabawę. Uczniowie zostali zaproszeni na wędrówkę szkolnym korytarzem, mieli się wcielić w rolę detektywów i szukać zadań i dalszych wskazówek ukrytych  na podłogach ścianach a może i na suficie. Następnie mieli dokładnie wykonać każde zadanie. Otrzymali legendę, która miała im ułatwić zadanie. Była też i przypominajka: „Pamiętajcie, aby zachować względną ciszę,by nie przeszkadzać innym uczniom.” Uczniowie otrzymali trzy pytania: Gdzie na Lubelszczyźnie znajdują się sanatoria?, Wymieńcie minerały zawarte w wodzie Nałęczowianka, Co to jest krenoterapia? Za każdą poprawną odpowiedź mieli zadanie do wykonania, pierwsze zadanie to gimnastyka, drugie - tor przeszkód, trzecie - rzut do kosza, pajacyki. A na zakończenie ruchowej kuracji, mieli kucnąć trzy razy i jak najdalej wskoczyć do klasy.


Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha - Kizoa Online Movie Maker




Prezentacja działań uczniów klasy IV a w ramach ścieżki: Czytaj ze zrozumieniem: „Zdrowe odżywianie na Lubelszczyźnie” – pod kierunkiem s. Maristelli Lucyny Zgrzendek.
 






Przedstawiciele zespołu pokazali prezentację na temat odżywiania. Całe spotkanie nastawione było na promocję czytelnictwa przepisów i informacji na temat postów w różnych wyznaniach religijnych.
Czy można zdrowo się odżywiać na Lubelszczyźnie?
Był też Quiz w Scratchu: Jaka jest różnica między POSTEM A DIETĄ?
1. Post polega na:
a) nie jedzeniu słodyczy, aby było zdrowo
b) nie jedzeniu mięsa, aby było mniej kalorii   
c) odmawianiu sobie czegoś ze względu na wiarę
2. Dieta polega na:
a)  nie jedzeniu słodyczy, aby było zdrowo
b) nie jedzeniu mięsa, aby było mniej kalorii    
c) odmawianiu sobie czegoś ze względu na wiarę
A potem zadanie Czytaj ze zrozumieniem skierowane do publiczności:
Zobaczycie teraz przepis na postne danie i zastanówcie się:
Co wynika z tytułu przepisu? Jakie to będzie danie?
a) niskokaloryczne,
b) wysokokaloryczne
c) postne
Czy składniki w  przepisie są zdrowe?
Jakie mamy warunki, aby przygotować potrawę?
Czy dana potrawa ma „korzenie” na Lubelszczyźnie?
 
Quiz: Sałatka warzywna: z gotowanych jarzyn
Składniki:
2 marchewki
1 pietruszka
ćwiartka selera
2
 ziemniaki
kolba kukurydzy
szklanka czerwonej fasoli
sól, pieprz
sos: duża łyżka majonezu + 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego + utarte ząbki czosnku.
Sposób przygotowania:
Warzywa ugotuj i pokrój w kostki, kukurydzę ugotuj osobno i usuń nasiona z kolby. Czerwoną fasolę możesz dodać z wersji konserwowej. Wszystkie składniki wymieszaj i połącz z sosem czosnkowym, przypraw dla smaku solą i pieprzem.
Po Quizie odbyło się podsumowanie, odpowiedzi uczniów świadczyły o tym, ze prezentacja tematu bardzo im się podobała, a szczególnie zastosowanie quizu wykonanego w programie Scratch. Uczniowie cały czas współpracowali z prowadzącymi, odpowiadali na pytanie, byli zainteresowani tematem.
 
Prezentacja działań uczniów klasy V  w ramach ścieżki: Odwrócona lekcja: Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych i dziesiętnych – pod kierunkiem p. Urszuli Jaśkowiak.

Przedstawiciele zespołu matematycznego najpierw powitali wszystkich zgromadzonych, następnie pokazali, co robili w I semestrze, na czym polegają lekcje metodą odwróconej lekcji, następnie był krótki quiz na podsumowanie prezentacji.


 

Prezentacja działań uczniów klasy VI a w ramach ścieżki: Odwrócona lekcja: Przepisy w języku angielskim – pod kierunkiem p. Anity Pasik.



Przedstawiciele zespołu pokazali wszystko co uczniowie robili w I semestrze. Zaprosili gości, którzy oglądali prezentację do wspólnej nauki kilku angielskich czasowników związanych z gotowaniem np. chop, peel, mix, slice. Jedna prezenterka pokazywała gościom karteczki z czasownikami a druga osoba wykonywała tę czynność przy udziale rekwizytów. Następnie goście obejrzeli prezentację w Power Poincie dotyczącą tego, co uczniowie robili na lekcjach. Podczas prezentacji opowiedzieli, że nasza szkoła bierze udział w programie od 5 lat, a w tym roku w klasie 6a na zajęciach z angielskiego naszym tematem była regionalna kuchnia Lubelszczyzny ale w języku Szekspira. Opowiedzieli też gościom, że w ramach programu na dodatkowych zajęciach z angielskiego u dziewczyn odbyły się dwie lekcje odwrócone. Oznaczało to, że uczennice musiały obejrzeć zadane przez Panią filmy a następnie opanować występujące w nich słownictwo i na lekcji zastosować tę wiedzę w praktyce. Opowiedzieli, że na pierwszych zajęciach głównym zadaniem uczniów było uzupełnienie przepisu na pierogi ruskie po angielsku czasownikami związanymi z gotowaniem, których nauczyli się z obejrzanego wcześniej w domu filmu. Uczennice trudziły się w parach lub w grupie. 

Później opisali naszą drugą lekcję. Prezenterzy wspomnieli również, że po wcześniejszym obejrzeniu dwóch filmów zadanych przez Panią uczennice dostały kartę pracy z przepisem na cebularz lubelski po angielsku.

Najpierw trzeba było wybrać, które z wymienionych składników nie służą do wykonania cebularza a następnie miały uporządkować pomieszany przepis na tę potrawę, a na koniec nie obyło się bez degustacji tego pysznego placka. Po prezentacji zaprosili publiczność do krótkiego quizu i zadali im następujące pytania:

1. Od ilu lat SP 30 bierze udział w programie Szkoła z klasą?

a)    5

b)    10

c)    15

2. Jaką formę miały nasze zajęcia?

a)    Projekt

b)    Odwrócona lekcja

c)    Zajęcia w terenie

3. Z przepisami na jakie potrawy pracowaliśmy na lekcjach?

a)    Pizza i kebab

b)    Forszmak i flaki

c)    Pierogi ruskie i cebularz

4. Co podobało wam się w naszej prezentacji?

Goście wspominali dobrze dobrane zdjęcia, ciekawe slajdy i pyszne przepisy, powiedzieli także, że chętnie widzieliby lekcje odwrócone w swoich klasach.

A na koniec prezenterzy zaprosili gości na małą wystawę kart pracy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz