Prezentacja działań uczniów klasy II a w ramach ścieżki Czytaj
ze zrozumieniem: Jak można pracować z tekstem – pod kierunkiem p.
Klaudii Gołoś – Robak.
Zaletą
tej ścieżki jest to, że dzieci uczą się czytać ze zrozumieniem w sposób
ciekawy, interesujący a co się z tym wiąże dowiadują się, że czytanie nie musi
być nudne. Poznają rożne sposoby analizy tekstów.
Po
powitaniu i przypomnieniu jaki jest cel programu Szkoła z klasą 2.0, uczniowie
scharakteryzowali ścieżki, które można realizować w ramach programu. Następnie opisali
ścieżkę czytamy ze zrozumieniem, ponieważ zaproszeni uczniowie, nie biorą
udziału w programie.
Przedstawiciele
klasy 2 a pokazali prezentację
multimedialną ukazująca działania w I okresie a także zaprezentowali efekty
pracy (plakaty) po przeprowadzonej lekcji: Poznajemy lubelskie legendy.
Uczniowie ,
którzy przyszli byli zainteresowani, słuchali z zaciekawieniem i
zainteresowaniem. Chętnie odpowiadali na pytania.
Prezentacja działań zespołu klasy II c w ramach ścieżki Czytaj ze zrozumieniem: Po co komu jest czytanie? – pod kierunkiem p. Izabeli Litwin.
Uczniowie zaczęli od zadania gościom następujących pytań: Co
to jest tekst? Komu i do czego może on służyć?
Następnie pokazali przygotowaną prezentację, zawierającą efekty pracy w
I semestrze dotyczące Czytania ze zrozumieniem. Zaprosili do obejrzenia
plakatów, które powstały na poprzednich zajęciach.
Uczniowie zaprezentowali różne rodzaje i formy tekstu. Poprzez scenki dramowe pokazali, jak ważną rolę pełnią one w życiu człowieka. Następnie rozdali uczniom teksty napisane w różnych językach. Był to dowód na to, że tekst to szyfr, który nie każdy potrafi odczytać. Następnie jeden z uczniów przeczytał głośno wiersz, który wspólnie został przeanalizowany.
W ramach podsumowania dyskutowali o tym, że warto czytać
książki, gdyż są one zaszyfrowaną informacją o tym, czego jeszcze nie znamy. Podkreśli
jak ważną i cenną umiejętnością jest pisanie i czytanie.
Prezentacja działań uczniów klasy I c w ramach ścieżki: Uczymy
innych: Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha – pod kierunkiem p. Renaty
Grulich.
Prezentacja działań uczniów klasy I c w ramach ścieżki: Uczymy
innych: Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha – pod kierunkiem p. Renaty
Grulich.
Po scharakteryzowaniu programu, uczniowie 1 c przybliżyli zaproszonym jakie
są rodzaje terapii dla dzieci i gdzie na terenie województwa lubelskiego znajduje
się Sanatorium Rehabilitacyjne dla Dzieci. Oprócz Krasnobrodu, uczennice przybliżyły
nazwy miejscowości z naszego województwa, w których znajdują się sanatoria:
Poniatowa, Nałęczów. Wyjaśnili również, co to jest Krenoterapia (Kuracja pitna
wodami zdrojowymi). Następnie zaprezentowali wodę mineralną
rekomendowaną przez Uzdrowisko Nałęczów, wodę dla
zdrowia Nałęczowiankę. W końcu podali siedem sposobów, dla których warto być
aktywnym fizycznie. Po takim wstępie przyszedł czas na zabawę. Uczniowie
zostali zaproszeni na wędrówkę szkolnym korytarzem, mieli się wcielić w rolę
detektywów i szukać zadań i dalszych wskazówek ukrytych na podłogach ścianach a może i na suficie. Następnie
mieli dokładnie wykonać każde zadanie. Otrzymali legendę, która miała im ułatwić
zadanie. Była też i przypominajka: „Pamiętajcie, aby zachować
względną ciszę,by nie
przeszkadzać innym uczniom.” Uczniowie otrzymali trzy pytania: Gdzie na Lubelszczyźnie znajdują się sanatoria?, Wymieńcie minerały
zawarte w wodzie Nałęczowianka, Co to jest krenoterapia? Za każdą poprawną
odpowiedź mieli zadanie do wykonania, pierwsze zadanie to gimnastyka, drugie - tor
przeszkód, trzecie - rzut do kosza, pajacyki. A na zakończenie ruchowej
kuracji, mieli kucnąć trzy razy i jak najdalej wskoczyć do klasy.
Sanatoria, dla zdrowia, ciała, ducha - Kizoa Online Movie Maker
Prezentacja działań uczniów klasy IV a w ramach ścieżki: Czytaj
ze zrozumieniem: „Zdrowe odżywianie na Lubelszczyźnie” – pod kierunkiem s.
Maristelli Lucyny Zgrzendek.
Przedstawiciele zespołu pokazali prezentację na temat
odżywiania. Całe spotkanie nastawione było na promocję czytelnictwa przepisów i
informacji na temat postów w różnych wyznaniach religijnych.
Czy
można zdrowo się odżywiać na Lubelszczyźnie?
Był
też Quiz w Scratchu: Jaka jest różnica między POSTEM A DIETĄ?
1. Post
polega na:
a)
nie jedzeniu słodyczy, aby było zdrowo
b)
nie jedzeniu mięsa, aby było mniej kalorii
c)
odmawianiu sobie czegoś ze względu na wiarę
2. Dieta
polega na:
a) nie jedzeniu słodyczy, aby było zdrowo
b)
nie jedzeniu mięsa, aby było mniej kalorii
c)
odmawianiu sobie czegoś ze względu na wiarę
A
potem zadanie Czytaj ze zrozumieniem skierowane do publiczności:
Zobaczycie
teraz przepis na postne danie i zastanówcie się:
Co
wynika z tytułu przepisu? Jakie to będzie danie?
a)
niskokaloryczne,
b)
wysokokaloryczne
c)
postne
Czy
składniki w przepisie są zdrowe?
Jakie
mamy warunki, aby przygotować potrawę?
Czy
dana potrawa ma „korzenie” na Lubelszczyźnie?
Quiz: Sałatka warzywna: z gotowanych jarzyn
Składniki:
2 marchewki
1 pietruszka
ćwiartka selera
2 ziemniaki
kolba kukurydzy
szklanka czerwonej fasoli
sól, pieprz
sos: duża łyżka majonezu + 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego + utarte ząbki czosnku.
1 pietruszka
ćwiartka selera
2 ziemniaki
kolba kukurydzy
szklanka czerwonej fasoli
sól, pieprz
sos: duża łyżka majonezu + 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego + utarte ząbki czosnku.
Sposób przygotowania:
Warzywa ugotuj i pokrój w kostki,
kukurydzę ugotuj osobno i usuń nasiona z kolby. Czerwoną fasolę możesz dodać z
wersji konserwowej. Wszystkie składniki wymieszaj i połącz z sosem czosnkowym,
przypraw dla smaku solą i pieprzem.
Po Quizie odbyło się podsumowanie, odpowiedzi uczniów
świadczyły o tym, ze prezentacja tematu bardzo im się podobała, a szczególnie
zastosowanie quizu wykonanego w programie Scratch. Uczniowie cały czas
współpracowali z prowadzącymi, odpowiadali na pytanie, byli zainteresowani
tematem.
Prezentacja działań uczniów klasy V w ramach ścieżki: Odwrócona lekcja: Dodawanie
i odejmowanie ułamków zwykłych i dziesiętnych – pod kierunkiem p. Urszuli
Jaśkowiak.
Przedstawiciele zespołu matematycznego najpierw powitali
wszystkich zgromadzonych, następnie pokazali, co robili w I semestrze, na czym
polegają lekcje metodą odwróconej lekcji, następnie był krótki quiz na
podsumowanie prezentacji.
Prezentacja działań uczniów klasy VI a w ramach
ścieżki: Odwrócona lekcja: Przepisy w języku angielskim – pod kierunkiem p. Anity
Pasik.
Przedstawiciele zespołu pokazali wszystko co uczniowie
robili w I semestrze. Zaprosili gości, którzy oglądali prezentację do wspólnej
nauki kilku angielskich czasowników związanych z gotowaniem np. chop,
peel, mix, slice. Jedna prezenterka pokazywała gościom karteczki z czasownikami
a druga osoba wykonywała tę czynność przy udziale rekwizytów. Następnie goście
obejrzeli prezentację w Power Poincie dotyczącą tego, co uczniowie robili na
lekcjach. Podczas prezentacji opowiedzieli, że nasza szkoła bierze udział w
programie od 5 lat, a w tym roku w klasie 6a na zajęciach z angielskiego naszym
tematem była regionalna kuchnia Lubelszczyzny ale w języku
Szekspira. Opowiedzieli też gościom, że w ramach programu na dodatkowych
zajęciach z angielskiego u dziewczyn odbyły się dwie lekcje odwrócone.
Oznaczało to, że uczennice musiały obejrzeć zadane przez Panią filmy a
następnie opanować występujące w nich słownictwo i na lekcji zastosować tę
wiedzę w praktyce. Opowiedzieli, że na pierwszych zajęciach głównym
zadaniem uczniów było uzupełnienie przepisu na pierogi ruskie po angielsku
czasownikami związanymi z gotowaniem, których nauczyli się z obejrzanego
wcześniej w domu filmu. Uczennice trudziły się w parach lub w grupie.
Później opisali naszą drugą lekcję. Prezenterzy
wspomnieli również, że po wcześniejszym obejrzeniu dwóch filmów zadanych przez
Panią uczennice dostały kartę pracy z przepisem na cebularz lubelski po
angielsku.
Najpierw trzeba było wybrać, które z wymienionych
składników nie służą do wykonania cebularza a następnie miały uporządkować
pomieszany przepis na tę potrawę, a na koniec nie obyło się bez degustacji tego
pysznego placka. Po prezentacji zaprosili publiczność do krótkiego quizu i
zadali im następujące pytania:
1. Od ilu lat SP 30 bierze
udział w programie Szkoła z klasą?
a) 5
b) 10
c) 15
2. Jaką formę miały nasze zajęcia?
a) Projekt
b) Odwrócona lekcja
c) Zajęcia w terenie
3. Z przepisami na jakie
potrawy pracowaliśmy na lekcjach?
a) Pizza i kebab
b) Forszmak i flaki
c) Pierogi ruskie i cebularz
4. Co podobało wam się w
naszej prezentacji?
Goście wspominali dobrze
dobrane zdjęcia, ciekawe slajdy i pyszne przepisy, powiedzieli także, że
chętnie widzieliby lekcje odwrócone w swoich klasach.
A na
koniec prezenterzy zaprosili gości na małą wystawę kart pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz